Dagens bomb - Wilhemsson till saudiska Al Hilal

Vad håller han på med? Det var min första reaktion när jag för någon timme sedan fick reda på Chippens klubbyte. Vad ska han till Saudiarabien och göra? Efter en mycket bra vår i Deportivo, där han var tongivande i lagets upphämtning från nedflyttningsplatserna till en sjunde placering, var det många som trodde att han skulle stanna kvar i la Coruña eller åtminstone få chansen i en bra liga. Men så verkar inte fallet vara.


Jag ser bara två anledningar till flytten. Pengar och Oksana. Jag är helt övertygad om att hans flickvän haft en hel del i beslutet att göra. Saudiarabien är annars ett land där du kan avsluta din karriär. Nu tror jag inte han kommer att bli att för långvarig där, redan under januarimånad när transferfönstret återigen öppnar, tror jag vi får se Chippen i någon europeisk liga.


Wilhelmssons rådgivare kan inte vara dem bästa. Att byta till en mindre liga där kvalitén är långt ifrån lika bra som i Europa är definitivt inte det bästa för en landslagsspelare. Nu återstår det att se hur det påverkar landslaget.


Ett tips till Chippen. Skaffa dig en ny agent! En som kan marknadsföra dig och sälja dig till ett bra lag.


/ Fotbollsoraklet


Kommentarer
Postat av: William

Hur mycket får han i lön? Lär ju va rätt saftig.

2008-08-05 @ 00:48:46
URL: http://fotbollsoraklet.blogg.se/
Postat av: DUTTYP

Brraaaahhh..braaah...Chippen stekt!!..hahha

2008-08-05 @ 09:03:07
Postat av: Anonym

Han får fett med cash faktiskt, tror det var 115 miljoner för 4 år. Men asså saudiarabiska ligan är bättre än Allsvenskan ifall någon undrar.

2008-08-06 @ 13:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0